Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik.

Klik "her" for at se vores cookiepolitik.

 

Godkendelse af pensionistforening

Oprettelse af forening
Der skal indsendes en ansøgning til Social- og Sundhedsudvalget i Hvidovre Kommune, for at en forening kan blive godkendt som pensionistforening

Læs om godkendelse

Hvilke kriterier skal være opfyldt?

  • Foreningen skal være en selvstændig afdeling. Det vil sige ikke en underafdeling af en større forening. En selvstændig lokalafdeling under en større organisation kan dog godkendes, hvis lokalafdelingen har selvstændige vedtægter, og aktiviteterne udelukkende er målrettet Hvidovre Kommunes ældre borgere.
  • Foreningen skal have egne vedtægter og regnskab. Der skal være formand og kasserer tilknyttet foreningen. 
  • Foreningen skal have klart defineret målgruppe og formål. Målgruppen skal være blandt Hvidovre Kommunes ældre befolkning/pensionister. Det vil sige +60-årige samt førtidspensionister og efterlønnere.

Hvad skal sendes med ansøgningen?

- Redegørelse over foreningens målgruppe og aktiviteter, herunder medlemsliste

- Foreningens vedtægter og bestyrelsesoversigt

- Foreningens regnskab.

Ansøgningen sendes som e-mail

Ansøgningen sendes med tilhørende bilag til Konsulent Betina Engelhardt Rasmussen på mail: btk@hvidovre.dk